ראש הממשלה המריא לקפריסין: "נתמקד בעניין הגז"

שלמה ריזל No Comments on ראש הממשלה המריא לקפריסין: "נתמקד בעניין הגז"

ראש הממשלה ורעייתו הגיעו לנתב"ג כדי להמריא לביקור בקפריסין, שנדחה בשל השתלת קוצב הלב שעבר נתניהו. בדבריו, רמז נתניהו על המגעים עם סעודיה: "להמעיט בדיבור ולהגדיל בתוצאות" על הדחת יו"ר יד ושם: "שר החינוך בודק את זה עניינית". וגם: "בקרוב תשמעו על הפגישה עם ביידן"

נתניהו בנתב"ג ממריא לקפריסין
צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא בשעה האחרונה לביקור מדיני בקפריסין.

בדברים שנשא לפני ההמראה אמר: "אני רוצה להתייחס לבוקר, ואני רוצה להתייחס גם לערב. בבוקר דנו בנושא של ההסתננות המאסיבית של עובדים בלתי חוקית מאפריקה. זה איום ממשי על צביונה ועתידה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. כדי לטפל בזה אנחנו עשינו שני דברים. הדבר הראשון, לבנות מכשול לעצור את ההגירה המאסיבית. הדבר השני, לטפל באותם המסתננים שנכנסו לארץ".

"לגבי המכשול, אני התעקשתי, ובסופו של דבר בנינו, ממשלות בראשותי, את הגדר בגבול מצרים, שבלמה, כהערכה זהירה, לפחות מיליון מסתננים. הבעיה הזאת לא הסתיימה, אפריקה תכפיל את אוכלוסייתה ב-20 השנים הבאות. ישראל הפכה, הודות למדיניות הכלכלית שהובלתי, לאחת המדינות העשירות העולם. באפריקה לצערי יש רעב, יש חוסר התקדמות כלכלית, שיכולה להביא לגל נוסף של מסתננים. לכן אני הנחיתי לפני כמה שבועות הנחיה לבנות גדר מזרחית. ובכך קודם כל לבצר את הגבולות כדי להבטיח שיש לנו מדינה יהודית ודמוקרטית".

"לגבי אלה שנכנסו, כמה עשרות אלפים. אנחנו הוצאנו ע"י תמרוץ 12 אלף. אנחנו לא עשינו את הדבר, שלדעתי היה גורם לנו אסון, אם היינו מקבלים אותו, וזה הצעת האו"ם שהייתה מאזרחת 16 אלף מסתננים. הדבר הזה היה יוצר מגנט עצום למיליוני אפריקנים לנסות להיכנס למדינת ישראל, וזה היה מערער אותנו. זה לא הפיתרון. הפיתרון הוא הוצאה מרצון או באמצעים אחרים. לצערי, בית המשפט לא אישר לנו חמישה צעדים כאלה, לרבות לאחרונה, חוק הפיקדון. אני מקווה שנוכל לעשות את זה".

"מה שקרה אתמול בתל אביב זה חציית קו אדום. קודם כל, אני מאחל איחולי החלמה לשוטרים שנפצעו. אנחנו ביקשנו היום בוועדת שרים מיוחדת שהקמתי כמה צעדים מהירים, כולל גירוש אלף מתומכי המשטר שהשתתפו בהתפרעויות הללו. אין להם, כמובן, שום טענה של פליטות. הם תומכים במשטר הזה. אם הם כ"כ תומכים במשטר הזה, יואילו לחזור לארץ מוצאם".

"עכשיו לגבי הנסיעה הזאת, אני יוצא לפגישה עם מנהיגי קפריסין ויוון. אני מזכיר לכם שב-2016 הקמנו את הברית המזרח-תיכונית, מזרח הים התיכון. הברית הזאת היא הצלחה גדולה מאוד. היא הביאה לשיפור עצום ביחסים הכלכליים, גם ביחסי התיירות – עד עכשיו מיליוני ישראלים ביקרו גם ביוון וגם בקפריסין – הביאה לשיפור ביחסי הביטחון וכמובן אנחנו דנים גם בנושא האנרגיה".

"בנושא האנרגיה יש החלטות שאנחנו נצטרך לקבל בקרוב. כתוצאה מזה שעשינו עוד מהפך וזה הוצאת הגז מהמים. דבר שאגב, כמו הוצאת הגדר, התנגדו לו יריבינו הפוליטיים וגם אנשי מקצוע התנגדו אבל התעקשנו. זה נותן לנו לא רק את צרכי הגז של מדינת ישראל זה נותן לנו גם את היכולת ייצר לאירופה. יש לנו כמה וכמה נתיבים לייצר. במפגש הזה אני הולך להתרכז על שניים מהנתיבים הללו. וזה צינור הגז המזרחי או מפעל להנזלה בקפריסין כדי לאפשר לנו לייצר גז מסיבי לאירופה, מה שממלא את קופות המדינה. אלו הנושאים שעומדים על הפרק". סיים נתניהו.



0 תגובות